مجله خبری روانشناسی و پزشکی مجله خبری روانشناسی و پزشکی .

مجله خبری روانشناسی و پزشکی

راه های افزایش لذت ترک خودارضایی برای مردان و زنان

ترک عادت مخرب استمناء، همانند سایر اعتیادهای رفتاری، برای بسیاری از افراد آسان نیست. در واقع در حال حاضر خودارضایی به عنوان یک عادت بد و اعتیاد در بین همه مردم و فرهنگ ها رایج است. هر عادت بدی می تواند در طول زمان منجر به اعتیاد شود. این لذت زودگذر منجر به صدمات زیادی به ذهن و جسم انسان می شود و ناتوانی در کنترل میل منجر به اختلال در عملکرد تحصیلی، خانوادگی، اجتماعی و شغلی می شود. همچنین می تواند زمینه ای برای احساس گناه، اختلالات جنسی و جسمی باشد. در این مقاله راهکارهای مناسب برای توقف عادت خودارضایی در زنان و مردان را بررسی خواهیم کرد.

خودارضایی چیست؟

خودارضایی یکی از راه های ارضای میل جنسی و تحریک اندام های جنسی فرد است. با استفاده از ابزار، فرد سعی می کند رابطه جنسی مشابه واقعی را تقلید کند. خودارضایی در زنان کمتر از مردان است، اما در هر دو جنس معمولا تا ارضای کامل میل جنسی ادامه می یابد. دلیل این امر در سنین مختلف متفاوت است، اما به طور کلی استمناء می تواند یکی از راه های طبیعی برای شناخت بدن و احساسات جنسی باشد، اما به راحتی می تواند به یک عادت رفتاری تبدیل شود.

چرا خودارضایی اعتیادآور است؟

دلایل مختلفی برای گرایش به رفتار اعتیادآور وجود دارد. خودارضایی نیز اگر زیاد باشد اعتیاد آور می شود. اینکه چرا افراد به خودارضایی معتاد می شوند به دلایل مختلفی بستگی دارد و یافتن دلیل اصلی کار آسانی نخواهد بود. در اکثریت اعتیادها ترکیبی از چند دلیل منجر به شروع اعتیاد می شود و به همین دلیل روند تشخیص و درمان تا حدودی مشکل می شود. در زیر متداول ترین دلایلی که می توان آنها را به عنوان عوامل اصلی اعتیاد در نظر گرفت، آورده شده است.

فرد با لذت بردن از فرآیند خودارضایی به دنبال این است که احساس خوب را جایگزین واقعیت ناراحت کننده افسردگی های خود کند. گاهی اوقات تمایل به اعتیاد به دلایل عصبی خاصی که در بدن فرد وجود دارد ظاهر می شود. تحقیقات انجام شده از مطالعه مغزی معتادان به مواد مخدر و خودارضایی نشان می دهد که نورون های مغزی افراد معتاد به خودارضایی ارتباطات بیشتر و گسترده ای با یکدیگر برقرار کرده اند. مانند آنچه در معتادان به مواد مخدر دیده می شود.مورد بعدی,  آسیب ها و رنج ها و دردهای روحی که انسان در طول زندگی خود به طرق مختلف با آن مواجه می شود و پیامدهای استرس زا ایجاد می کند، فرد را برای پوشاندن احساسات ناخوشایند به خودارضایی وا می دارد.

چرا باید خودارضایی را کنار بگذارید؟

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید خودارضایی را متوقف کنید.

  •  بدن شما را ضعیف می کند و باعث از دست دادن پروتئین و کلسیم می شود.
  • باعث مشکلات عصبی و بی قراری و اضطراب می شود.
  • از خود راضی بودن شما را خواب آلود، پرخاشگر و خسته می کند و اثربخشی شما را کاهش می دهد.
  • باعث تنش و استرس جسمی و روحی می شود.
  • عزت نفس شما را پایین می آورد و باعث می شود احساس حقارت کنید و عزت نفس پایینی داشته باشید.
  • خودپسندی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی و احساس افسردگی و عذاب وجدان خواهد شد.
  • در پی ارضای خود، احساس گناه شدیدی خواهید داشت که در صورت ادامه این مشکل، سلامت جسمی و روحی شما را با مشکل مواجه می کند.
  • خودارضایی باعث ایجاد عادت و تمایل به تکرار این عمل در زمان و مکان نامناسب می شود و باعث بروز مشکلات جنسی و اجتماعی برای فرد می شود.

راه های افزایش لذت ترک خودارضایی در زنان و مردان

گاهی اوقات خودارضایی کودکان نیز مشاهده می شود، اما باید در نظر داشت که خودارضایی یک عادت اعتیادآور نادرست است و می تواند به وظایف و مسئولیت های روزانه فرد آسیب برساند. برای ترک خودارضایی مراحل زیر را دنبال کنید. چنانچه در هرکدام از موارد گفته شده نیازمند به کمک بودید, می توانید از در بهترین کلینیک ترک استمناء یعنی لذت ترک اقدام به گرقتن مشاوره برای ترک خودارضایی کنید.

به دنبال یک راهنما باشید

اگرچه ممکن است فکر کنید این یک رفتار سالم است، اما در نهایت ممکن است به نقطه ای برسید که نتوانید در مقابل میل به خودارضایی مقاومت کنید. مشاوران و روانشناسان افرادی هستند که در این زمینه آموزش دیده اند و می توانید برای حل این مشکل به آنها مراجعه کنید. سعی کنید تمام جزئیات مشکل خود را برای درمانگر توضیح دهید تا بتواند داستان کاملی در مورد شما دریافت کند. یک روانشناس باید اثراتی را که خودارضایی بر زندگی شما می گذارد بداند. برای جبران خودارضایی، یک مشاور ترک خودارضایی می تواند با راهکارهای عملی و اصولی برای کنترل این رفتار اعتیادآور کمک کند.

ورزش سنگین را فراموش نکنید

ورزش استرس شما را کاهش و به شما احساس شادی و سرزندگی می دهد. ورزش های گروهی می تواند به شما کمک کند تا احساس مثبت داشته باشید. سعی کنید از ورزش غافل نشوید چراکه تمرکز شما را از انجام خودارضایی بر می دارد.

تغذیه سالم

داشتن تغذیه مناسب برای جبران خودارضایی می توانید به شما کمک زیادی کند که هرچه زودتر و انرژی بالاتر به جنگ ترک استمناء بروید. به همین منظور میوه ها و سبزیجات می توانند انرژی بدن شما را تامین کنند و احساس کسالت و خستگی را در وجود شما از بین ببرند. این روحیه شادابی و سلامتی شما را از انجام کارهایی مانند خود خواری که به بدن شما آسیب می رساند منع می کند.

یافتن یک سرگرمی جدید یا یادگیری یک مهارت جدید

فعالیت های جدید یا یادگیری یک مهارت جدید ذهن و افکار شما را بر روی مهارت آموخته شده متمرکز می کند. در نتیجه مدتی از محرک های جنسی وتحریکی دور خواهید بود.این اقدام برای شما در بلند مدت بسیار موثر بوده و می تواند به شما در ترک آسان خودارضایی کمک زیادی کند.

تنهایی خود را در خانه کاهش دهید

نکته دیگر این است که زمان تنها بودن در خانه را محدود کنید. با دوستانت قرار بگذار و بیرون برو. این اقدام سبب میشه تا به راحتی هرچه تمام تر خودارضایی رو ترک کنید.

تماشای فیلم پورن را ترک کنید

تماشای فیلم های *** را محدود کنید چرا که این عمل صرفا سبب افزایش میل جنسی شما شده و هیچ گونه سودی برای شما نخواهد داشت. 

نتیجه گیری

اکنون به این نتیجه رسیدید که خودارضایی هیچ سودی برای شما نداشته و بیشتر از آن عوارض جدی برای شما به همراه دارد. اگر واقعا تصمیم خود را گرفته اید و می دانید که ضرر دارد, اقدام به ترک آن کنید تا دیر نشده و پشیمان نشده اید.

منبع: کلینیک ترک خوداضایی, لذت ترک  LezateTark


برچسب: لذت ترک خودارضایی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۵:۳۹ توسط:یاسین تیموری موضوع: نظرات (0)