Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100518 Library:30120 [file] => /home/nasrblog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  لذت ترك خودارضايي لذت ترك خودارضايي

مجله خبری روانشناسی و پزشکی

راه هاي افزايش لذت ترك خودارضايي براي مردان و زنان

ترك عادت مخرب استمناء، همانند ساير اعتيادهاي رفتاري، براي بسياري از افراد آسان نيست. در واقع در حال حاضر خودارضايي به عنوان يك عادت بد و اعتياد در بين همه مردم و فرهنگ ها رايج است. هر عادت بدي مي تواند در طول زمان منجر به اعتياد شود. اين لذت زودگذر منجر به صدمات زيادي به ذهن و جسم انسان مي شود و ناتواني در كنترل ميل منجر به اختلال در عملكرد تحصيلي، خانوادگي، اجتماعي و شغلي مي شود. همچنين مي تواند زمينه اي براي احساس گناه، اختلالات جنسي و جسمي باشد. در اين مقاله راهكارهاي مناسب براي توقف عادت خودارضايي در زنان و مردان را بررسي خواهيم كرد.

خودارضايي چيست؟

خودارضايي يكي از راه هاي ارضاي ميل جنسي و تحريك اندام هاي جنسي فرد است. با استفاده از ابزار، فرد سعي مي كند رابطه جنسي مشابه واقعي را تقليد كند. خودارضايي در زنان كمتر از مردان است، اما در هر دو جنس معمولا تا ارضاي كامل ميل جنسي ادامه مي يابد. دليل اين امر در سنين مختلف متفاوت است، اما به طور كلي استمناء مي تواند يكي از راه هاي طبيعي براي شناخت بدن و احساسات جنسي باشد، اما به راحتي مي تواند به يك عادت رفتاري تبديل شود.

چرا خودارضايي اعتيادآور است؟

دلايل مختلفي براي گرايش به رفتار اعتيادآور وجود دارد. خودارضايي نيز اگر زياد باشد اعتياد آور مي شود. اينكه چرا افراد به خودارضايي معتاد مي شوند به دلايل مختلفي بستگي دارد و يافتن دليل اصلي كار آساني نخواهد بود. در اكثريت اعتيادها تركيبي از چند دليل منجر به شروع اعتياد مي شود و به همين دليل روند تشخيص و درمان تا حدودي مشكل مي شود. در زير متداول ترين دلايلي كه مي توان آنها را به عنوان عوامل اصلي اعتياد در نظر گرفت، آورده شده است.

فرد با لذت بردن از فرآيند خودارضايي به دنبال اين است كه احساس خوب را جايگزين واقعيت ناراحت كننده افسردگي هاي خود كند. گاهي اوقات تمايل به اعتياد به دلايل عصبي خاصي كه در بدن فرد وجود دارد ظاهر مي شود. تحقيقات انجام شده از مطالعه مغزي معتادان به مواد مخدر و خودارضايي نشان مي دهد كه نورون هاي مغزي افراد معتاد به خودارضايي ارتباطات بيشتر و گسترده اي با يكديگر برقرار كرده اند. مانند آنچه در معتادان به مواد مخدر ديده مي شود.مورد بعدي,  آسيب ها و رنج ها و دردهاي روحي كه انسان در طول زندگي خود به طرق مختلف با آن مواجه مي شود و پيامدهاي استرس زا ايجاد مي كند، فرد را براي پوشاندن احساسات ناخوشايند به خودارضايي وا مي دارد.

چرا بايد خودارضايي را كنار بگذاريد؟

در اينجا دلايلي وجود دارد كه چرا بايد خودارضايي را متوقف كنيد.

  •  بدن شما را ضعيف مي كند و باعث از دست دادن پروتئين و كلسيم مي شود.
  • باعث مشكلات عصبي و بي قراري و اضطراب مي شود.
  • از خود راضي بودن شما را خواب آلود، پرخاشگر و خسته مي كند و اثربخشي شما را كاهش مي دهد.
  • باعث تنش و استرس جسمي و روحي مي شود.
  • عزت نفس شما را پايين مي آورد و باعث مي شود احساس حقارت كنيد و عزت نفس پاييني داشته باشيد.
  • خودپسندي باعث ايجاد مشكلات روحي و رواني و احساس افسردگي و عذاب وجدان خواهد شد.
  • در پي ارضاي خود، احساس گناه شديدي خواهيد داشت كه در صورت ادامه اين مشكل، سلامت جسمي و روحي شما را با مشكل مواجه مي كند.
  • خودارضايي باعث ايجاد عادت و تمايل به تكرار اين عمل در زمان و مكان نامناسب مي شود و باعث بروز مشكلات جنسي و اجتماعي براي فرد مي شود.

راه هاي افزايش لذت ترك خودارضايي در زنان و مردان

گاهي اوقات خودارضايي كودكان نيز مشاهده مي شود، اما بايد در نظر داشت كه خودارضايي يك عادت اعتيادآور نادرست است و مي تواند به وظايف و مسئوليت هاي روزانه فرد آسيب برساند. براي ترك خودارضايي مراحل زير را دنبال كنيد. چنانچه در هركدام از موارد گفته شده نيازمند به كمك بوديد, مي توانيد از در بهترين كلينيك ترك استمناء يعني لذت ترك اقدام به گرقتن مشاوره براي ترك خودارضايي كنيد.

به دنبال يك راهنما باشيد

اگرچه ممكن است فكر كنيد اين يك رفتار سالم است، اما در نهايت ممكن است به نقطه اي برسيد كه نتوانيد در مقابل ميل به خودارضايي مقاومت كنيد. مشاوران و روانشناسان افرادي هستند كه در اين زمينه آموزش ديده اند و مي توانيد براي حل اين مشكل به آنها مراجعه كنيد. سعي كنيد تمام جزئيات مشكل خود را براي درمانگر توضيح دهيد تا بتواند داستان كاملي در مورد شما دريافت كند. يك روانشناس بايد اثراتي را كه خودارضايي بر زندگي شما مي گذارد بداند. براي جبران خودارضايي، يك مشاور ترك خودارضايي مي تواند با راهكارهاي عملي و اصولي براي كنترل اين رفتار اعتيادآور كمك كند.

ورزش سنگين را فراموش نكنيد

ورزش استرس شما را كاهش و به شما احساس شادي و سرزندگي مي دهد. ورزش هاي گروهي مي تواند به شما كمك كند تا احساس مثبت داشته باشيد. سعي كنيد از ورزش غافل نشويد چراكه تمركز شما را از انجام خودارضايي بر مي دارد.

تغذيه سالم

داشتن تغذيه مناسب براي جبران خودارضايي مي توانيد به شما كمك زيادي كند كه هرچه زودتر و انرژي بالاتر به جنگ ترك استمناء برويد. به همين منظور ميوه ها و سبزيجات مي توانند انرژي بدن شما را تامين كنند و احساس كسالت و خستگي را در وجود شما از بين ببرند. اين روحيه شادابي و سلامتي شما را از انجام كارهايي مانند خود خواري كه به بدن شما آسيب مي رساند منع مي كند.

يافتن يك سرگرمي جديد يا يادگيري يك مهارت جديد

فعاليت هاي جديد يا يادگيري يك مهارت جديد ذهن و افكار شما را بر روي مهارت آموخته شده متمركز مي كند. در نتيجه مدتي از محرك هاي جنسي وتحريكي دور خواهيد بود.اين اقدام براي شما در بلند مدت بسيار موثر بوده و مي تواند به شما در ترك آسان خودارضايي كمك زيادي كند.

تنهايي خود را در خانه كاهش دهيد

نكته ديگر اين است كه زمان تنها بودن در خانه را محدود كنيد. با دوستانت قرار بگذار و بيرون برو. اين اقدام سبب ميشه تا به راحتي هرچه تمام تر خودارضايي رو ترك كنيد.

تماشاي فيلم پورن را ترك كنيد

تماشاي فيلم هاي *** را محدود كنيد چرا كه اين عمل صرفا سبب افزايش ميل جنسي شما شده و هيچ گونه سودي براي شما نخواهد داشت. 

نتيجه گيري

اكنون به اين نتيجه رسيديد كه خودارضايي هيچ سودي براي شما نداشته و بيشتر از آن عوارض جدي براي شما به همراه دارد. اگر واقعا تصميم خود را گرفته ايد و مي دانيد كه ضرر دارد, اقدام به ترك آن كنيد تا دير نشده و پشيمان نشده ايد.

منبع: كلينيك ترك خوداضايي, لذت ترك  LezateTark


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/7 ساعت: ۰۸ توسط:tarkestemna :